Přejít na: ↓ obsahúvodní stránkuvyhledavánínavigaci

Vážení členové a přátelé Golem Clubu,

po delší době jsme opět do našeho programu zařadili promítání jednoho z dokumentárních filmů Martina Kratochvíla.

Tentokrát budete mít jako jediní mít možnost v předpremiéře shlédnout jeden z dílů zbrusu nového seriálu „Příběhy českého jazzu.“

Příští úterní večer se společně podíváme na díl o legendě českého jazzu Janě Koubkové, která bude zárověň i naším hostem a vše nám může ještě okomentovat sama.

Nenechte si tenhle nabitý večer ujít.

 

Vážení příznivci Golem klubu,
zveme Vás k dalšímu pravidelnému debatnímu posezení

v úterý 29. ledna ve 20 hodin.
Členové klubu povečeří s hostem od 19 hodin.


Na viděnou se s Vámi těší

Martin Kratochvíl- předseda klubu
a
Ondřej Krůta - tajemník klubu

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________________________________________________________

 

Byla-li česká rocková hudba od svého vzniku až po sametovou revoluci výsostným politikem i katalyzátorem společenských změn, o jazzu to platí ještě ve větší míře. Jeho erozivní funkce začíná totiž o čtvrtstoletí dříve, zasahuje protektorát i druhou světovou válku.

Na rozdíl od rockové hudby, která byla v éře komunismu silně perzekvovaná a médii téměř ignorovaná, vysloužil si jazz, jako „hudba černého pracujícího lidu“ alespoň určitý respekt. Byl sice částečně tolerován komunistickým režimem, ale nakonec významně přispěl k jeho pádu.

Kde by byla populární i rocková hudba bez jazzu? Tak jako vážná hudba silně ovlivnila podstatu jazzu, byl to naopak jazz, který položil základy rockové a populární hudbě.

Čeští muzikanti, hudební skupiny i celé hudební směry zanechaly v historii jazzu hlubokou stopu. Každý kdo poslouchá jazzovou hudbu asi zná jména Miroslav Vitouš, Jan Hammer, Jiří Mráz, ale i jména reprezentující afiliované hudební proudy: Jaroslav Ježek, Pavel Blatný, Karel Krautgartner, Iva Bittová a další.

___________________________________________________________________

Jana Koubková už léta patří k předním osobnostem českého jazzu. Zpívá už od svých šesti let ve sborech, vokálních skupinách i sólově. Jako jazzová sólistka se prosadila v r.1975 v JAZZ SANATORIU LUĎKA HULANA. Od té doby si prošla mnoha stylovými seskupeními. Od blues, swingu, mainstreamu přes bebop, latin, free až po world-ethno a fusion. Založila každoroční festival VOKALÍZA /1981- 2000/ pro jazzové, bluesové a rockové zpěváky.

Šest let působila na Pražské státní konzervatoři v oboru interpretace. Zúčastnila se mnoha festivalů nejen v Evropě, ale i na Kubě, Alžíru, Senegalu, Pobřeží Slonoviny, Libanonu, Izraeli, Maroku.... Daří se jí i jako skladatelce písní a filmové hudby. Má své pořady v rozhlase, publikuje, píše fejetony, sloupky a poezii, věnuje se však i výuce na seminářích. Vydala dvě knížky-   RECEPTY PROTI SAMOTĚ a  ZUTÍ PROVÁDÍM S CHUTÍ. Jejím životním heslem je BÝT PŘIPRAVEN, TOŤ VŠE.

Martin Kratochvíl: Příběhy českého jazzu

Přejít na: ↑ obsahzačátek stránkyúvodní stránkuvyhledavánínavigaci

Twitter: Tak jsme konečně nastartovali nový web.

Přejít na: ↑ obsahzačátek stránkyúvodní stránkuvyhledavánínavigaci