07.
Prosinec
2022

BUDOUCÍ PRIMÁTOR

Autor: Ondřej Šebesta

Nechtěl jsem původně, aby úvod mého reportu vyzněl jako kritika médií, ale asi to tak stejně dopadne. Od té doby, co mám možnost se v Golemu zúčastňovat diskusních večerů s velmi zajímavými hosty, jsem si až na malé výjimky názor na pozvané téměř vždycky zlepšil. Nikdo jim neskáče do řeči (jako v OVM), nikdo jim potřetí neklade stejnou otázku, aby docílil kýžené odpovědi (jako v interview na ČT24), žádný editor nevytrhává části odpovědí z kontextu (jako ve televizní novinách či v elektronických a tištěných médiích).

Budoucí primátor

 

Nechtěl jsem původně, aby úvod mého reportu vyzněl jako kritika médií, ale asi to tak stejně dopadne. Od té doby, co mám možnost se v Golemu zúčastňovat diskusních večerů s velmi zajímavými hosty, jsem si až na malé výjimky názor na pozvané téměř vždycky zlepšil. Nikdo jim neskáče do řeči (jako v OVM), nikdo jim potřetí neklade stejnou otázku, aby docílil kýžené odpovědi (jako v interview na ČT24), žádný editor nevytrhává části odpovědí z kontextu (jako ve televizní novinách či v elektronických a tištěných médiích).

Toto v plné míře platí pro docenta Svobodu, kterého média léta vykreslovala jako někoho, kdo je odpovědný za korupci v kauze Opencard, aby se po osmileté právní strkanici ukázalo, že byl pravomocně zproštěn všech obvinění.

V úvodu detailně vykreslil více než dvouměsíční tahanici na pražském Magistrátu jako stupňující se vydírání ze strany Pirátů. Kdybychom si pozvali pana Hřiba, asi bychom slyšeli totéž s opačným znaménkem, ale jedno je jasné, že zastupitelům nejde o buducnost našeho milovaného města, ale o budoucnost jejich vlastní. Celé je to velkosti eg a nedostatku vůle ke kompromisu, který je základem každého vyjednávání. Nejen politického, známe to i z byznysu.

Docent Svoboda předvedl hlubokou znalost pražské problematiky a přesně identifikoval to, co nás Pražany trápí: Pražský okruh, parkování, doprava na letiště, koexistence cyklistů s auty, ale i elektrické koloběžky. Dá se říci, že téměř vše se týká dopravy, ježto i parkování je její součástí. Budeme doufat, že se (i s podporou vlády) podaří za ty čtyři roky alespoň položit základy těch nejdůležitějších projektů, tak aby mohly být dokončeny bez ohledu na to, kdo bude v té době primátorem.

Vítám názor, že linka metra D je sice důležitá, ale jen pro určité části města, zatímco na dokončení okruhu čeká celá Praha. Také bych se připojil k názoru, že má v budoucnu zmizet individuální doprava z centra města. Někde jsem se zrovna nedávno dočetl, že Praha má v porovnání s ostatními evropskými metropolemi strašně málo pěších zón. Podpořil bych i plánovanou stavbu koncertní haly, která by nesloužila pouze filharmonii, ale jako multikulturní centrum Prahy.

Z plánované menšinové vlády na Magistrátu asi nikdo radost nemá, protože ANO bude za svou podporu pochopitelně vždycky něco chtít, ale o tom politika je. Určitě je to lepší než nefunkční koalice s Piráty. Ostatně Praha nebude výjimkou, v řadě města už takové koaliční smlouvy podepsány byly.

Pro docenta Svobodu jako primátora mluví také to, že se Prahu nebude muset teprve učit znát jako nějaký tanečník z Moravy, nebo ta podivná Slovenka.

 

                          

Program klubu

07.
Únor
2023

Vážení členové a návštěvníci Golem Clubu,

naším dalším hostem pravidelních úterních večerů bude pan Mojmír Hampl. Je to velmi v

víceDiskuzní večer